Tuesday 1 January 2013

azam baru :)

assalamualaikum..

alhamdulillah, dah masuk 2013. ni post aku yang pertama untuk tahun 2013. haha.

bila masuk ja tahun baru, mesti semua orang sibuk tanya 'apa azam baru untuk tahun baru ni??' macam-macam jawapan yang diorang jawab. kahwin. erk, kahwin?? haha.. ikut suka hampa la. ~~

salah satunya yang aku dengar kat radio hari tu, azam baru dia, nak pakai tudung. alhamdulillah. aku bukan nak buruk sangka ka apa. maybe sebab sekarang ni dah banyak fesyen tudung. mungkin diorang dah terbuka hati kot. kadang-kadang bila aku pikiaq balik, ada baik dan buruknya fesyen tudung ni. hmm, tapi tak palah. husnuzhon.. mungkin diorang yang nak pakai tudung tu baru nak sedar kot yang menutup aurat itu adalah wajib. alhamdulillah, harap-harap yang baru nak pakai tu, pakai lah mengikut garis panduan Islam yang betul. :)

oke, cakap pasal azam.. azam aku? azam baru aku untuk tahun ni?? em, azam aku nak dapat 4flat dalam semua exam. haha. aku tau, semua student mesti nak 4flat jugak kan. tapi dah lama dah aku berazam nak dapat 4flat. nak kata azam baru tak dah la. azam lama ni. hahah.

yang aku hairannya, kenapa asal nak masuk tahun baru ja baru nak ada azam baru? macam mana dengan 1 muharram? haa, tu pun tahun baru jugak kan. kenapa tak buat azam baru time tu?

oke, pada pendapat aku la kan, sepatutnya setiap hari la kena ada azam baru. betul tak? setiap kali kita bangun tidoq pagi-pagi tu, mestilah kena ada azam yang baru. kan.. kan.. kan.. :)
so, setiap hari tanamlah azam yang baru, baru la kita akan berjaya. aku pun kadang-kadang tak alert sangat dengan azam aku. haha.

so, in my conclusion, sama-samalah tanam azam yang baru setiap hari. sekian... :)

p/s : sori kalau ada yang tersinggung ka. or kalau ada kata-kata aku yang merapu ke, kurang betul ke. maaf     dipinta :)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.
leave your comment here..
thank you..^^